Biznes w wersji online

 Biznes w wersji online

Tworzenie biznesu online

Kiedyś, kilka, kilkanaście lat temu niewyobrażalne było tworzenie biznesu online, a przynajmniej nie dla każdego.

Osobiście w swojej branży szkoleniowej delektowałam się chwilami, kiedy stałam na prawdziwej scenie i przekazywałam wiedzę. Mogłam poczuć emocje ludzi, zobaczyć ich reakcje takie jak radość, zdziwienie czy smutek. Wdać się w konwersację i zachęcić do aktywnego uczestnictwa. Nie wyobrażałam sobie, że można inaczej.

Czas jednak szybko pokazał, że absolutnie prawie każdy biznes można z dnia na dzień przenieść w świat online, a kto tego nie dostrzegł najczęściej nie przetrwał.

Wiele osób musiało posiąść nowe umiejętności. W końcu niecodziennie mówi się do oka kamery nie widząc swojego rozmówcy.

Początkowo jest dziwnie, nieswojo. Czas płynie, reakcje na mediach społecznościowych w transmisjach online są opóźnione, a stres sięga zenitu. Jeżeli jesteś na tym etapie, uwierz, stres mija i da się tego nauczyć.

Trzeba praktykować to niemalże w każdej możliwej sytuacji.

Pamiętaj. Praktyka czyni nawyk, a nawyk prowadzi Nas do perfekcji.

Tworzenie biznesu online ma wiele plusów.

Docieramy do naszych potencjalnych klientów na całym świecie z prędkością światła. Bez wychodzenia z domu. Daje nam to perspektywy pomnażania naszego dochodu, ponieważ nie musimy ograniczać się ilością osób na sali szkoleniowej czy prowadzić sprzedaży swojego produktu bądź usługi jeden do jednego.

Docieranie do ludzi w perspektywie jeden do wielu daje ogromne możliwości bez znaczenia jaki biznes prowadzisz.

Niemalże każdy towar i usługę można zaprezentować w świecie online!

Genialne jest również to, że możesz prace wykonać z każdego miejsca na świecie i w każdym momencie. Nie ważne czy pracujesz z Polskich Tatr czy ze słonecznej Dominikany, w dzień czy w nocy. Nie masz ograniczeń.

Ponad to Twoja Marka osobista bądź Marka jaką kreujesz dla swojego produktu jest bardziej zauważalna. Pojawiasz się praktycznie wszędzie. Stajesz się dostrzegany, a Twoje usługi czy produkty rozchodzą się jak ciepłe bułeczki.

Żeby jednak się tak stało musisz mieć świetnie skonstruowaną ofertę, doskonały produkt i nienaganny marketing. Nie to albo to. Musisz mieć wszystkie te rzeczy równocześnie!

Wielu przedsiębiorców uważa, że jeśli ma świetny produkt albo usługę, to każdy je zechce.

Problem polega na tym, że w dzisiejszym świecie mamy nadmiar wspaniałych produktów i usług i niedobór czasu, aby się o nich dowiedzieć.

Kluczem do sukcesu w biznesie online jest bycie wyjątkowym. Dlatego poza idealnym produktem czy usługą musisz mieć idealny marketing, żeby Twoi potencjalni klienci dowiedzieli się o tym, że to właśnie Ty masz dla nich ten idealny produkt lub usługę, której właśnie potrzebują.

Musisz liczyć się z tym, że docierając do swojego potencjalnego klienta, w jego głowie pojawią się dwa pytania: Dlaczego ma to kupić i dlaczego od Ciebie?

Aby rozwiać jego wątpliwości, powinieneś od samego początku zadbać o szczegóły.

Kluczową rolę odgrywa nazwa firmy.

Dobra nazwa przykuwa uwagę, mówi, co może czekać klienta i odsiewa tych, którzy nie są Twoją grupą docelową.

Kiedy tworzyłam firmę zwrotpodatku.info, celowo skonstruowałam nazwę jak adres strony internetowej. Był to strzał w dziesiątkę, ponieważ nazwa szybko zapadła w pamięć, ludzie wiedzą od samego początku czym się zajmuje i jednocześnie mam wiele wejść na stronę przez co jest dobrze pozycjonowana.

Kolejną rzeczą jest unikalna oferta sprzedaży. Jest to swego rodzaju specjalna obietnica, którą składasz klientowi. W ofercie powinny znaleźć się ważne powody, dla których klient ma skorzystać właśnie z Twoich usług. Powinieneś jasno i wyraźnie napisać jakie problemy rozwiążesz, ale żeby to zrobić musisz najpierw poznać swojego idealnego klienta.

Kiedy stworzyłam swoją ofertę, dokładnie wiedziałam kim jest mój idealny klient i z jakimi problemami się boryka. Jeżeli Ty jeszcze tego nie wiesz to jest właśnie ten moment, w którym powinieneś przeanalizować swoją grupę docelową.

Jednym z ważniejszych aspektów prowadzenie biznesu czy to online czy offline są również referencje, o których niewielu przedsiębiorców pamięta. Powinieneś codziennie o nie dbać. Wykorzystaj okazję, kiedy klient jest zadowolony z obsługi. Poproś o opinie. Nic prostszego.

W roku 2020 pomnożyłam swoje dochody razy dwa. Niemalże co drugi telefon umówiony na spotkanie z klientem był właśnie dzięki opiniom. Siatka moich klientów powiększyła się kilkakrotnie i po dziś dzień korzystają z różnorakich moich usług. Jeżeli jesteś ciekawy jak to robię, sprawdź koniecznie mojego Fanpage na Facebooku i konto Google zwrotpodatku.info i zainspiruj się. Znajdziesz tam kilkaset opinii zadowolonych klientów dodawanych kilkukrotnie w ciągu dnia.

Oprócz szkoleń, które prowadzę, na co dzień jestem księgową na terenie Niemiec. Łącze wszystkim znane przepisy prawa podatkowego z tymi mniej znanymi i kreuje dla swoich klientów optymalizacje podatkowe między biznesami działającymi zarówno w Polsce jak i w Niemczech. W pierwszym momencie można pomyśleć, że wręcz nie możliwe jest niepracowanie stacjonarnie w mojej branży. A jednak!

Obecna sytuacja zmusza Nas do kreatywności.

Zajęło mi to trochę czasu zanim doszłam do tego jak łatwo pozyskać klienta pracując online.

Spotykając się z klientami na żywo dawałam maksimum wiedzy, aby ten mógł mnie poznać i przekonać się o moich kompetencjach, a w efekcie końcowym powierzyć mi prowadzenie swojej firmy.

Często dobierając kogoś do współpracy musimy po prostu czuć chemię.

Jak więc poczuć to online? Jak nie pracując stacjonarnie w mojej branży pozyskiwać stale nowych klientów?

Powszechnie wiadomo, że potrzeba jest matką wynalazków. Tak było również w moim przypadku.

Opisałam swojego idealnego klienta, przeanalizowałam dogłębnie jego problemy, opisałam je i rozwiązałam. Zastanowiłam się czego potrzebuje i jak mogę mu to dostarczyć w wersji online.

Mam taką złotą zasadę, zarówno w życiu jak i w biznesie:

Dziesięć razy daj, raz poproś i weź, ale tylko wtedy, kiedy naprawdę potrzebujesz.

Stworzyłam fanpage jakoszczedzacpodatki, stronę internetową, założyłam konta na różnych portalach takich jak Instagram czy Youtube. Codziennie w niedzielę o godzinie 19:00 już od blisko dwóch lat daje na swoich mediach społecznościowych wiedzę za darmo, prowadząc Live na temat prowadzenia firmy w Niemczech i w Polsce, budowania zespołu czy zarządzania finansami w firmie.

Prowadzę również bloga oraz tworzę materiały szkoleniowe.

W komentarzach znajduje wiele problemów z jakimi borykają się ludzie, analizuje je i te najczęstsze rozwiązuje na transmisjach online, gdzie daje im swego rodzaju wehikuł, który przenosi ich z miejsca, w którym się znajdują do miejsca, do którego szukają drogi.

Daje się w ten sposób poznać potencjalnym klientom, zdobywam ich zaufanie poprzez okazane kompetencje i wdzięczność za rozwiązanie problemów.

Nie musiałam długo czekać, żeby klienci sami przyszli po więcej.

Mój terminarz jest zapełniony na kilka miesięcy do przodu, na szkolenia ludzie czekają zapisani w kolejce, a mimo tego, że zatrudniam już blisko 20 osób, musiałam zatrudnić kolejne do obsługi korespondencji, która napływa z różnych źródeł.

Tworząc swój biznes online zwróć uwagę na to, co sprawia, że Ty chcesz coś kupić lub z czegoś skorzystać? Jakie są Twoje motywację do zrobienia czegokolwiek?

Wszyscy mamy dwa motywatory: ból i przyjemność.

Dlatego jeśli dowiesz się co boli ludzi lub co sprawia im przyjemność i rozwiążesz im problem bądź dostarczysz im to czego pragną możesz być pewny, że Twój biznes będzie sukcesem. Rozwiązywanie problemu to nic innego jak likwidacja bólu.

Zwróć również uwagę na to, że o ile na przyjemność możemy poczekać to wręcz odwrotnie jest z bólem.

Kiedy masz problem, to jesteś skłonny działać natychmiast i często cena nie jest najważniejszym kryterium.

Najprostszym przykładem jest złamana ręka czy ból zęba. Czy odłożysz wizytę u lekarza na kiedy indziej? Założę się, że nie.

Świat jest pełen ludzi, którzy mają problemy lub szukają przyjemności.

Twoim zadaniem jest odkryć jak możesz im pomóc.

Zostaw Odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.